Köpvillkor
Köpet
När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Emere AB (emere.se, obergsindustrier.se). En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.
Vi följer GDPR, som står för General Data Protection Regulation och är en ny dataskyddslag som börjar gälla inom EU den 25 maj 2018.
Vi lagrar era uppgifter i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag. Era företagsuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen och för marknadsföringsändamål av Emere AB.
Du kan när som helst begära att uppgifter rättas, tas bort eller anmäla om du inte vill att uppgifterna ska användas för direkt marknadsföring.
Läs mer i vår integritetspolicy .Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Emere AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du kan då antingen ändra eller annullera din beställning. Emere AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).
Emere AB förbehåller sig rätten att neka en order. Falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls.
Priser
Alla priser och ev. avgifter är exkl. moms. För övrigt debiteras minsta möjliga fraktkostnad enligt de avtal vi har med Schenker & DHL.
Beställning per telefon eller mail
Det går alldeles utmärkt att ringa eller maila in din beställning.
Betalning
Faktura för företag. Betalningsvillkor 30 dagar.
Vid betalning efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta + 10%.
Alla varor är säljarens egendom ända tills de är till fullo betalda.
Orderbekräftelse
När du godkänt din order i kassan och klickat på ”Skicka ” visas en orderbekräftelse, en sammanställning av vad du beställt av oss. Vi skickar också ett e-postmeddelande med samma innehåll till din e-postadress.
Leverans
Mycket av vårt sortiment är lagervaror. Vi får leveranser dagligen och kan därför leverera snabbt till dig. Normalt levererar vi din beställning inom 1-5 arbetsdagar från att ordern godkänts. Vid eventuella leveransproblem, meddelas Ni som kund via mail.
Leverans sker med Schenker eller DHL som Ombud Standard eller som Företagspaket.
Avbeställning
Alla beställningar är bindande 24 timmar efter att de inkommit till oss. Vid avbeställning ska ni kontakta oss genom mail eller telefon. Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan du beställt är slut och inte kan levereras inom 10 arbetsdagar.
Lagerhållning av transfers
Muntligt avtal gällande antalet transfers som vi lagerhåller till kunder skall betalas mot 30 dgr faktura efter avslutat samarbete.
Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackningen. Ångerrätten gäller inte om varan varit använd, om etiketter avlägsnats eller om ev. plombering har brutits. Du står själv för returkostnaden samt transportrisken. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Ev. avgifter återbetalas ej. Vid retur av hela beställningen debiteras kostnaden för frakt.
Bytesrätt
För bytesrätt gäller samma villkor som för ångerrätt. Om en beställd vara inte passar och du vill byta till en annan produkt, returnerar du varan till oss på egen bekostnad och risk. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för både retur- och ersättningsfrakten.
Reklamation
Om du har köpt en vara som vi efter särskild prövning, ofta i samråd med producenten, konstaterar är felaktig, den fungerar inte, den har gått sönder trots normal användning eller på annat sätt inte levt upp till grundläggande förväntningar och krav ersätter vi dig med en ny, likadan vara eller en ersättningsvara. Om du fortfarande inte är nöjd kan du få pengarna tillbaka. Om du vill reklamera en vara skickar du den till oss med en kort, skriftlig beskrivning av reklamationen. Vid retur av en vara som du vill reklamera får du själv bekosta frakten tills att reklamationen är godkänd.
Återbetalning
När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning betalar vi tillbaka inom 30 dagar.
Skadade paket
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta oss om varan i paketet är skadat.
Outlösta försändelser
För alla paket som inte kan levereras eller inte hämtas ut debiterar vi en avgift. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt och hantering, sammanlagt 300 kr ex. moms.
Force Majeure
Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt.